با این خرید، Veeam به دنبال ارائه کنترل و امنیت بیشتر به مشتریان در عصر هوش مصنوعی است.
شرکت وییم (Veeam)، فعال در زمینه تابآوری داده، اعلام کرده است که قصد دارد با خرید شرکت Securiti AI، کنترل و امنیت بیشتری را در عصر هوش مصنوعی به مشتریان خود ارائه دهد. این شرکت که در شهر کرکلند ایالت واشنگتن مستقر است، روز سهشنبه اعلام کرد که توافقنامهای قطعی برای خرید Securiti AI امضا کرده است. Securiti AI یک مرکز فرماندهی برای تمام دادههای سازمانها ارائه میدهد.
بر اساس گزارش TechCrunch، این معامله به ارزش ۱.۷۲۵ میلیارد دلار و به صورت ترکیبی از پول نقد و سهام انجام میشود و انتظار میرود در هفته اول دسامبر تکمیل شود.

درباره Securiti AI
Securiti AI در سال ۲۰۱۹ توسط رهان جلیل (Rehan Jalil) تأسیس شد. این شرکت بیش از ۱۵۶ میلیون دلار سرمایه خطرپذیر از سرمایهگذارانی مانند Mayfield، General Catalyst و Cisco Investments جذب کرده است.
پس از تکمیل معامله، وییم که متعلق به Insight Partners است، محصول مرکز فرماندهی داده Securiti را در کنار محصولات فعلی خود ارائه خواهد کرد. جلیل نیز به عنوان رئیس امنیت و هوش مصنوعی به وییم ملحق خواهد شد.
اظهارات مدیرعامل وییم
آناند اسواران (Anand Eswaran)، مدیرعامل وییم، در بیانیهای مطبوعاتی گفت:
> «ما وارد عصر جدیدی برای دادهها شدهایم. دیگر فقط محافظت از دادهها در برابر تهدیدات سایبری و بلایای پیشبینینشده مطرح نیست؛ بلکه شناسایی تمام دادهها، اطمینان از مدیریت و قابل اعتماد بودن آنها برای استفاده شفاف از هوش مصنوعی نیز اهمیت دارد.»
سابقه وییم
وییم در دسامبر ۲۰۲۴ یک فروش ثانویه ۲ میلیارد دلاری را به پایان رساند که ارزش شرکت را ۱۵ میلیارد دلار ارزیابی کرد. در آن زمان، اسواران گفت که یکی از برنامههای این شرکت برای سال ۲۰۲۵ یافتن اهداف خریدی است که مکمل کسبوکار تابآوری داده این شرکت باشند.
ادغام در صنعت داده
این خبر در بحبوحه یک سال ادغام در صنعت داده منتشر میشود، زیرا شرکتهای دادهای خریداری میشوند تا به شرکتها در بهبود پشته داده خود و کمک به مشتریان خود در استفاده از هوش مصنوعی کمک کنند.
در ماه مه، Databricks شرکت Neon را به مبلغ ۱ میلیارد دلار خریداری کرد. Salesforce نیز چند هفته بعد پلتفرم مدیریت داده ابری قدیمی Informatica را به مبلغ ۸ میلیارد دلار خرید.

در حالی که این معاملات اکنون کمتر از نیمه اول سال جاری میلادی شدهاند، به نظر میرسد که ادامه خواهند داشت. در ماه ژوئن، سانجیو موهان (Sanjeev Mohan)، تحلیلگر سابق Gartner که اکنون SanjMo، یک شرکت مشاوره روند داده را اداره میکند، به TechCrunch گفت که امسال ادغامهای زیادی رخ خواهد داد.
او گفت که مشتریان مدتهاست که از استفاده از لیست بلندبالایی از شرکتهای داده مختلف برای ساختن پشته زیرساخت داده خود خسته شدهاند. این واقعیت که شرکتها میخواهند از هوش مصنوعی استفاده کنند، این پراکندگی دادهها را آشکارتر کرده است.
موهان افزود که هر استارتاپ داده خوبی که در این محیط خریداری نمیشود، احتمالاً فقط خیلی گران است.
نظر شما در مورد این مطلب چیه؟